Tuesday, August 9, 2022

Mom Guilty

 Assalamualaikum Wbt.

Luahan di tengahari buta. Luahan aku dengan rasa bersalah sebagai seorang mak yang gagal. Ye begitulah.

Aku jadikan ruang ini untuk aku luah segala apa yang terbuku dalam perasaan aku tanpa aku dihakimi sebagai seorang yang kurang iman, pemalas dan gemuk dan pemalas.

Minggu ni minggu kemerdekaan disekolah. Hari ini ada sambutan disekolah Kafa. Thaqef minta aku buatkan songkok dibalut dengan bendera. Aku marah. Aku taknak buat. Sebab aku taknak berfikir. Aku taknak serabut dan stress.

Ye. Aku gagal sebagai seorang mak. Sebabnya aku tak mampu nak buat benda mudah seperti itu. Aku terlalu tertekan untuk aku hadap rutin hari-hari. Aku terlalu penat dengan segala benda yang aku perlu hadap.

Aku selalu fikir, kalau aku tak penat aku tak tertekan mesti aku boleh layan anak-anak aku dengan baik tanpa perlu marah-marah. Kalau aku tak penat, aku tak serabut jiwa aku tenang. Dah tentu aku dapat buat songkok bendera buat Thaqef.

Kau tahu tak betapalah kecewanya jiwa aku bila aku hantar Thaqef & Nadi tadi aku nampak ada je parents yang melayan anak-anak dengan bermacam costume. Tapi kau?

Mak yang gagal. Ye aku tahu.

Kalau aku dapat duduk sama dengan Taufeq kan aku tak stress macam ni. Aku tak penat macam ni. Aku tak tertekan macam ni.

Tapi, begitulah Taufeq, tetap tak mahu sedikit usaha yang duduk bersama. Ada saja alasan bodoh yang entah pape bagi aku.

Dia nak tunggu aku  ni mati dulu agaknya barulah dia rasa mudah dia nak hidup bersama dengan anak-anak dia kat sana.

Apa susah. Aku mati, kahwin baru. Selesai. Buat apa peningkan?


No comments:

Post a Comment