Thursday, January 26, 2023

Entri Pertama Dua Ribu Dua Puluh Tiga

 Assalamualaikum.

Dah pertengahan bulan satu.

Tapi aku gigih lagi nak masukkan entri baru.

Acah-acah yang kau masih hidup.

Gitu!

Masih anak empat tiada sebarang pertambahan (seperti yang dirancang)

Masih lagi struggle-stress-tertekan-dengan-hidup-keliling.

Untuk tahun ini, anak sulung aku yakni Thaqef dah berumur 13tahun.

Bujang dah weh. Laju betul masa berlalu.

Rindu ketika dia masih kecil. Comel gila. Dengan rambut yang tak boleh dipelbagai fesyenkan. Dan bersuara kartun. Haha.

Terbayang-bayang diingatan aku betapa naif ketika kecil.

Haih!


*******************************


Planningnya aku macam nak masukkan asrama untuk Thaqef.

Walaupun pada asalnya aku berkeras tidak mahu dia ke sana tapi setelah aku minta nasihat dan berfikir secara adil, maka aku rasa dia layak untuk ke asrama.

Kadang-kadang kesian dia terpaksa menolong aku menjaga adik-adik.

Entahlah banyak perkara yang aku kena fikirkan.


oklah, bai!

No comments:

Post a Comment