Friday, June 17, 2022

Tengah tahun di 2022

 Assalamualaikum wbt.


Dah pertengahan tahun. Tengah menjahit pastu boring.
Buka laptop sambung buat design. Boring juga. Haha. itu yang masuk blog. Kah!

Aku tak tahu sejauh mana relevannya blog ini lagi. Tapi ini saja tempat aku meluah dari aku perlu menulis pada diari. Klishe angat. Haha.


Minggu ini bagi aku cukup rasa terseksa. Terseksa mengetahui rahsia & terpaksa disimpan selagi hayat dikandung badan. Shit.

Penat pegang rahsia. Penat nak bagi nasihat. Lagi-lagi melibatkan seluruhnya. *sigh*

--------------------------------------------

Sebelum aku taip cerita ni, mesti aku akan baca apa post sebelum ni aku cerita. Aku rasa menyesal untuk aku berdoa sebegitu selepas aku meluahkan perkara itu pada mak. Mak marah aku berdoa sedemikian. Mak cakap kalau kau pernah hidup dengan mak tiri kau takkan berdoa sebegitu rupa. Mak hari-hari berdoa pada tuhan minta panjang umur sampai korang semua dah berkahwin pun cukuplah. Mak taknak anak-anak mak kecik-kecik lagi dah takde mak.

Aku?

Rasa macam wake-up call gituh. Betul apa mak kata. Orang lelaki tak sama macam mana orang perempuan jaga. Begitu juga dengan mak tiri. Kalau dapat yang bagus tu memang rezeki bonus la.

Aku harap Allah swt faham la apa maksud aku segala doa aku.

aminnn

No comments:

Post a Comment