Tuesday, January 18, 2022

2022

 Eh? 2022 dah?

Whoaaaaa...

Lajunya masa berlalu.

Yih!

************************************

Assalamualaikum wbt.

Lama betholl tak menaip apa-apa. Kononnya nak aktif semula tapi tu la tu. *sigh*

Anak aku dah 4 orang

Latest perempuan. Nama dia Naelham Thufaila.

Dasyatkan nama? Tak dasyat bukan Amnah la kiranya.

Macam dugaan. Tapi dia seorang baby yang cukup rare.

Bijaknya lain macam sebelum usia.

Boleh dikatakan penghibur hati aku dikala ini.


Hhmm..


Banyak perkara aku nak timbulkan. Tapi aku rasa semua isu yang lebih kurang sama. Dan aku rasa aku ni ada mental breakdown. Level berapa aku pun tak tahu. Teringin nak jumpa psikologist, tapi entahlah. Aku risau yang orang sekeliling aku tak percaya. Dan lagi buat aku stress, Taufeq anggap aku ni kurang iman, kurang zikir la kurang solat la whutnot segala mak nenek tu lah.


Kenapa aku kata aku ada masalah mental?

Lepas kejadian aku lahirkan Nilam (Read : Naelham). Aku sering bercakap sendiri dalam hati. Bila aku cakap sendiri aku rasa ada orang yang tolong jawabkan pada aku. Benda ni jadi bila aku rasa aku dalam keadaan penat & stress yang teramat sangat. Bila aku sedar aku terfikir, kenapa aku jadi macam tu. Aku perlu fikir yang aku tak boleh terlalu melayankan perasaan macam tu. Sebab nanti ia akan memudaratkan anak-anak aku.


Entahlah, aku rasa benda ni takkan lama dalam jiwa aku. Untuk keep positive all the time memang susah. Hidup dikelilingi dengan negative vibe buatkan aku cukup struggle dengan hati sendiri.


Doakan aku.

No comments:

Post a Comment