Tuesday, January 18, 2022

Selamat Tinggal Dunia Tipu-Tipu.

 Aku ada masa 1 jam lagi untuk aku berbuka puasa.

Jadi, aku rasa aku nak menaip something yang terjadi dalam hidup aku dalam beberapa bulan ini.


Aku ada seorang kawan blog yang obviously aku kenal dari blog.

Dan perkenalan tu meleret-leret ke media sosial facebook.

Dari aku kenal anaknya dari dalam perut bernama Omey (read:Indah) sampailah sekarang anak dia dah 6 orang.


Dia dah meninggal.

Yup. Meninggal dengan macam tu je.


*sigh*


Aku tahu pun dari Instagram Dato Rizalman.

Berderau jantung aku bila melihat salah satu followers share gambar profile facebook dia.

Dari kata suami dia, lepas mandi just batuk-batuk lepas tu sesak nafas dan habis nyawa.

mudahnya dia pergi..


Tapikan.. tapi..


Yang menjadi aku tak senang duduk ialah keluarga yang ditinggalkan. Especially anak-anak dia.

Yang paling terkesan adalah anak bongsu dia yang fully breastfeed lagi.

Mulut tak berhenti menyebut "mama..mama..mama.."

Baru-baru ni update dari facebook suami arwah adalah anak sulung dia Indah yang macam burn-out sebab terlalu rindukan mama dia.


Berderai air mata aku.

Entah.

--------------------------------------------------------------------------


Sebenarnyakan, 

dari cerita ini ada sedikit related dengan aku.

Aku selalu cakap dengan tuhan yang bagilah aku mati dulu.

Sebab aku rasa anak-anak lagi 'senang' dengan papa diorang.

Yelah, faham je la perkataan senang tu. Segala keperluan insha-allah takkan terbatas.

Kalau Taufeq mati dulu macam mana aku nak survive.

Aku boleh bekerja tapi perbelanjaan tu mungkin akan jadi terhad tak macam sekarang. Kelulusan aku sijil sahaja. Berapa sangat gaji sijil yang boleh dapat.


Bukanlah aku kata aku tak percaya dengan rezeki dari Allah. Tapi entahlah bagi aku ia bukanlah sesuatu yang mudah.

Bukan mudah untuk emosi aku.

Bukan mudah untuk anak-anak aku.

Aku tahu Allah tahu apa yang cuba aku sampaikan.

Aku cuba usaha teruskan berdoa agar Taufeq diberi kesihatan yang sangat baik dan umur yang panjang. Aminnn (Please, aminkan doa aku)



No comments:

Post a Comment