Sunday, November 29, 2020

2020

 Assalamualaikum.


Lama betul aku tak buat apa-apa entry.

Dah penghujung 2020 pun.

Haha.

Banyak perkara yang aku nak ceritakan. Tak tahu nak mulakan yang mana satu.


Tahun 2020.

Tahun virus Covid-19

Virus dari kelawar dan ia bermula dari Wuhan, China.

Dan selama setahun Malaysia dalam keadaan disaster.

Kalau nak cerita memang jadi panjang.

Tapi, nantilah.

Ada cerita yang lagi best dari ni.

Hiks!


Ok,

24 September 2020, sebagai wishlist.

Aku ada new baby. Girl!

Alhamdulillah. Aku dah ada 2 pasang anak.

Tapi, pregnancy kali ni aku ada PLANCENTA PREVIA ANTERIOR TYPE 1.

Menduga sungguh kandungan aku.

Bermain dengan emosi dan perasaan sebabnya doktor pakar kata maybe aku akan di Ceaserean.

Perkara yang ingin sangat tidak mahu akhirnya aku mengalami demi nak selamatkan anak.


Yup, aku bersalin C-ser.

Not bad at all tapi aku sangat-sangat berperang dengan emosi sendiri.

Sampai sekarang walaupun baby dah 2 bulan aku masih lagi struggle dengan emosi. Aku sendiri tak tahu kenapa. 

Aku tengok orang lain yang doktor relax je kena belah perut tapi kenapa aku yang sampai berperang dengan emosi sendiri susah sangat nak menerima kenyataan yang aku dah pun selamat. Anak aku pun selamat.

Big why?

Aku masih lagi belum dapat jawapan yang aku betul-betul boleh terima.


Meh aku nak cerita yang nama baby aku

Naelham Thufaila bt Mohammad Taufeq


Ok la kan. 

Syncronize dengan nama kakak dia eman.


Dah la tu.

Tiba-tiba jadi blur.

Chow!

No comments:

Post a Comment